Sova stuga - grilla - dricka öl - underbara människor.

Underbara helg!
I fredags, efter en kvällslig promenad ner till stranden, kom min Annis på att hon ville göra "något". Jansson i sin tur kom på att han behövde hämta ett stycke skottkärra i sina föräldrars stuga i Gudinge, så dit åkte vi. Kom fram vid 23 och tände en brasa och öppnade varsin öl. Bra skit. Spenderade således halva lördagen där med fika och promenad, en glad Minebus och en Annis som tyckte att hon varit på en veckas semester. Bra skit igen. Fick kramas på svärföräldrarna och klappa Oscar en stund, innan det var dags för hemfärd. Utan skottkärra.

Väl hemma var det skutt i duschen och turas-om-ordning innan det skulle bli grillkväll. Stefan, mästerkocken, kom och viftade med kniv och köttbitar - "nästa gång ser du till att det finns ett bryne här!", och sen kom också min lilla Jennifer och söta Andreas. Vi grillade och drack fler goda öl. Spelade Alias och kampen mellan kvinna och man. Mkt bra skit.

Och igår kom min Caspersson hem. Plockade blommor åt sin mamma och åkte fyrhjuling tills han blev lerig.

Idag - måndag, ledig och solen skiner. Bedrövligt.

 

Min Annis. Glad som vanligt. 



                



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0