Hej fredag!

Hej hopp i svettpölen! Sicken värme! Ljuvligt. På kvällarna sitter man med tjockaste filten på altanen och dricker rödvin mellan värmeljusen och på dagarna åker shortsen på illa kvickt och man får gå runt och gnälla sig lite.

Igår var vi och kikade på de mest ljuvliga små varelser jag sett på länge. Alpackor.
Vi tänkte att de kanske kunde och bo lite hos oss, men de visade sig att de kostade en ganska stor slant di där små rackarna. Man måste ha minst två stycken också, sällskapliga små lurvar, och då kostar det rent logiskt dubbelt så mycket. Såå. Vi får se. Slantarna skulle te sig väldigt bra som en box eller två, till en krubba eller så eller till att stängsla hagar och så. Så ja. Vi får se. För egen del skulle jag kunna ha mig en alldelen egen ark här hemma med all världens djur (getingar undantaget).



Hur söta? (bildkälla)

Jag är helt övertygad om att Bella & Maja skulle finna nöje i lite nya kompisar ute i hagen. I en mångkulturell hage skulle de alla samlas, glada och öppensinnade.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0