Vadan denna?

Godmorgon onsdag!
Efter att ha somnat före kl 22 igår så känner jag mig oförskämt pigg trots att inte ens bonden gått upp till kossorna ännu. Smög mig ned bredvid min lilla man, i brist på den stora, och sov gott efter att han lovat att "beskydda sin mamma från alla monster och schuvar". Mycket bra så. Med de orden, och den stora farliga vakthunden Mine bredvid mig så kunde jag faktiskt sova gott, om än med ett stycke ljuvlig karl 20 mil bort.

Idag, istället för igår, kom mina vader också på att de minsann slet i sitt anletes svett och dansade denna där vansinniga Zumbadansen i en hel timme i måndags, så idag tänker de visst plåga mig för vart steg jag tar. Är det inte magen man bryter så är det benen som gått och gått sönder. Men vad gör man inte för att bli lite ärtig och snärtig i sina vintermockasiner.

Nu, städa. Det är sådant roligt man roar sig med när man är mak- och barnledig.



En smula efterlängtad, denna där maken.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0