Doktor Raider.

Fy sjutton vad det är roligt att åka pulka. Och bräda. Och göra långa-tåget-Hugo av brädor och pulkor och allt skit man kan tänkas åka på, och sen bara sätta av nedför backen och hoppas på det bästa.

Eller. Skitkul är det kanske inte, men man måste offra sig lite för barnen. "Vara med" och leka ibland och låtsas att man tycker att det verkligen är jätteskojsigt, typ haha, och sedan ge menande blickar vuxna imellan och sucka lite förstulet.

Så.

På köpet med hem fick vi en hulliganZeven tillika Caspers kusin, och sedan pågick här StarWars-krig i fyra timmar.

"kchuuuung"

"pppccccchhhhhttt"

"nu stryper jag dig!"

"swuuung, swuuuuung.... då blixtrar jag dig, pcccchhhhttt!"

"ktchhhhhhhhh, ktchhhhhhh, ktchhhhhhh! då tar jag mitt dubbellasersvärd och ktcchhhhhhhh:ar på dig!"

Ungefär så. Likt fågelkvitter en ljummen sommarkväll.

Ktchuuuuung.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0