Inatt jag drömde.

Godmorgon i sockiplaststugan! På något vis så känns det inte alls konstigt att vakna till minusgrader och snö utanför fönstret, utan det känns snarare som att det är något man gjort sedan urminnes tider, och att trippen till Australien bara var något jag drömde. Sådär i förbifarten.
Dock, mina rubbade sömnvanor tyder på annat. Natten till igår sov jag apa, dvs knappt något, men häcken skulle iallafall upp kl 5.30 och åka till Donk och göra comboskrälle. Tur att jag kan ta mig igenom proceduren näst intill sovandes, för det hade jag ju då nytta av. Sedan hem, leka med Annis och äta lilla maten. Klappa gubben och lägga barnet. Hm. Om jag inte minns fel så somnade jag före barnet dock. Han pratade den lille, men jag tror att jag enbart fick ur mig "sover.... trött mamma.. mmm, imorgon..", till svar, så det är oklart vad jag har lovat tills idag. Återstår att se.

Nej, nu ska jag sätta mig i fönstret och glo på all underbar snö som fortfarande ligger kvar över hela gården. Jag ska sitta där och vara nöjd med vetskapen om kylan utanför, och om leran och blasket som snart ska pryda dess yta. Det ska jag. Istället för att sitta och tänka på någon äcklig sandstrand. Jag ska fnysa åt minnet av en iskall Heineken till en fantastiskt oaptitlig pizza, som man dessutom var tvungen att äta framför ovannämnda äckliga strand. Nej, hua.

Kanske till och med ska finna mig en istapp att slicka på.







Kommentarer
Postat av: IntERIKtigtklok

Hm. Bevis på att det inte var en dröm kommer. Vid månadsskiftet. Från Eurocard ;-)



Kramar

Medresenären

2010-03-31 @ 18:58:06
URL: http://intERIKtigtklok.blogspot.com
Postat av: Sara

så é det förstås.

2010-03-31 @ 21:13:53
Postat av: IntERIKtigtklok

Och det finns där. Alltid. Manly finns alltid. Alltid. Där.



Återkommer.

2010-03-31 @ 21:19:48
URL: http://intERIKtigtklok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0