Vår dagliga snöstorm, giv oss idag.

Fucking fantastic! Det snöar! I love it! Så underbart att det kommer meeera, meeera, meeeeeera vit fluffig, kall skit som sen ska bli sörja och lera och gegga under mina skor och göra gården till en jekla gyttjebrottningsarena där jag kommer få halka runt med mina brutna ben och svära dagarna i ända. Lovely! Verkligen!

Detta är Eriks fel, ni vet det va?

November, december någon gång. Erik satt och suktade likt Askungen ut mot ladan och på sin fina, fina traktor Ragnar. Han suckade längtansfullt och sa: "nääär kommer snön? jag vill skotta med min fina Ragnar... när kommer snön, Sara? Du sa det skulle komma mycket snö? Men nääär?.... suck. Nåja. Vad är väl livet i en snölåda stor som Alaska och minusgrader långt upp där solen inte skiner, varje, varje, varje, VARJE dag... suck."

Så sade min kloke Erik.

För varje dag det snöar, låt oss vända våra huvuden mot detta stora, vita fanskap runt och ovanför oss, och tyst för oss själva tacka Erik för denna underbara gåva han gav till oss.

Fucking fantastic.








Kommentarer
Postat av: mamma

Vilket härligt kort.:)

Kram

2010-03-02 @ 09:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0