Bävrar, poppo-iihas och fårskallar.

Gissa vem som sitter i sin våldsamt sköna bäver och bloggar och dricker sig lite vin? Alltså, jag tror inte att ni kan föreställa er mjukheten i min bäver. Jag tror inte att ni kan föreställa er värmen och komforten den innefattar. Gud i skruven. Bävern måste upplevas, jag säger bara det.

Och i söndags kom också lilla fröken Ella och flyttade in på Olsbovägen. Ella är en väldigt, väldigt liten dam av Shetländsk härkomst, men dock så påminner den något runda magen i form av en badtunna om något från Finland. Hursomhaver, hon är ljuvlig. Hon passar alldeles ypperligt för en godsbaronessa att ta sig en liten kvällstur runt ägorna med, om än mina fötter nästan nuddar marker när jag sitter upp. Då är ju inte jag heller sådär särskilt stor.
Just nu så bor hon nere hos Bella & Maja in the Sheep Apartment, men vi får se om hon får flytta upp en våning så småningom. Hm. Då kan man lämpligtvis fylla hennes box med något annat. Hm. En gris vid namn Schnitzel kanske? En get också.. Hm. Och en alpacka eller två.. Kanske en liten envis åsna. Finns det någon form av dvärgko så skulle jag vilja ha en sådan också. Eller två.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0