Hello wednesday!

Hej is och snö! Hej minusgrader! Kul, kul. Har jag berättat att jag är våldsamt trött på vintern? Våldsamt? Trött på snö, kläder, skor och kalla bilar? Kalla golv och synen av ickegräs utanför dörren? Jag vill ha sommar!

Jag vill sitta på altanen. I t-shirt. Dricka morgonkaffe i solen. Jag vill ligga i soffan i kvällssolen och dricka rödvin. Lyssna på musik. Skratta. Jag vill pilla med blommorna, svära åt alldeles för långsamt växande skott. Jag vill åka bil med takluckan öppen, bränna låren på Glenns läderklädsel och använda samma gamla oranga foppatofflor för fjärde året i rad. Jag vill sniffa maken på halsen när han är svettig av gräsklippning. Jag vill känna lukten av tändvätska, springa in och ut från köket genom altandörren med skålar och tallrikar. Veva in markisen. Veva ut skiten igen när det börjar regna. Trampa på kissemyror när jag går till postlådan. Jag vill behöva smörja in Casper med solkräm. Jag vill tvätta Emil. Min fina Emil. Jag vill vaxa honom varsamt, gno med pekfingret på prickar och asfalt. Jag vill sätta på mig en klänning, hälla upp en öl, dra på stereon och sedan dansa eurodisco med Anna hela natten.

Jag vill.




















Kommentarer
Postat av: Svärmor

Härligt att du börjat blogga igen!

Man blir längtig efter er alla i Olsbo och efter sommaren. Kram svärmor

2011-02-18 @ 07:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0